Werkwijze

FamilySupporters werkt op basis van de principes van positieve gezondheid en heeft een internationaal onderzochte en bewezen effectieve manier van werken. De kern van Wraparound care is dat we niet boven maar naast de cliënt staan. Elke cliënt heeft (en kiest deze waar mogelijk zelf) een vaste coach/behandelaar, die qua specialisme en persoon een goede match is. De versterking van de eigen regie en kracht van de cliënt en het netwerk staan centraal. We werken op de plekken en tijden die nodig zijn. In veel situaties maken we een combinatie van persoonlijk contact en online-hulp (E-health).

Juist omdat maatwerk bij FamilySupporters centraal staat is het erg belangrijk dat we wel een vaste structuur hebben in hoe we ons werk indelen. Dat doen we in 5 stappen: kennismaken, intake, plan, actie en follow-up. Samen met jou en de mensen om je heen werken we aan een optimale kwaliteit van leven. Die is voor iedereen anders, daarom is maatwerk de standaard.


Veiligheid voorop

Als er 'veiligheidsissues’ zijn in je gezin (bijvoorbeeld verwaarlozing, overlast, huiselijk geweld, agressie of suïcidaliteit) bespreken we dat en maken we samen een ‘veiligheidskaart’. Veiligheid voor onze cliënten én de omgeving is voor ons topprioriteit. Vaak is in deze situatie ook overheidsinstanties betrokken, zoals ‘Veilig thuis’ of justitie.

Hoofdbehandelaar

Bij complexe (psychische) problematiek (jeugdhulp of GGZ) is er altijd een hoofdbehandelaar betrokken, dat is vaak een psychiater of gespecialiseerde psycholoog. De hoofdbehandelaar heeft de regie over de hulp, en heeft in de startfase en bij evaluatie van de hulp ook altijd persoonlijk contact met de cliënt.

Formele zaken

In de startfase regelen we een aantal formele zaken: we bespreken onze ‘algemene voorwaarden’ en we tekenen de ‘overeenkomst zorg’. Informatie over ons beleid rond privacy, klachten, toezicht en cliëntenplatform vind je op de site.